Dette dokument indeholder Forretningsbetingelser for forbrugere herunder Persondatapolitik og marketingmeddelser samt Forretningsbetingelser for erhvervsdrivende
Generelle samhandelsbetingelser for e-handel
Den angivne leveringstid på dorchdanola.dk er inden for Danmarks grænser.
Hos dorchdanola.dk har du flere forskellige muligheder for levering. Du vil under afslutningen på din bestilling skulle tage stilling til hvordan du ønsker din vare leveret. Vi benytter forskellige transportører på de forskellige varer for at sikre vores kunder den bedst mulige fragt. Vi arbejder derfor sammen med forskellige transportører. Du er som kunde altid velkommen til at spare fragten og selv afhente varen i vores lokaler på Ove Gjeddes Vej 7, 5252 Odense Sø. Enkelte varer kan ikke hentes, andre ikke sendes.
Når du bestiller, anbefaler vi, at du siger ja til, at varen må stilles. Hvis du ikke siger ja, skal du selv afhente varen på et af fragtfirmaet angivet afhentningssted, eller betale fragtmanden for genlevering. Vi emballerer alle varer, så de kan holde til en regnbyge og de bliver emballeret så de ikke ser ”dyre” ud af hensyn til tyveri. Du skal være opmærksom på, at hvis du siger ja til, at varen må stilles, er det på egen risiko.
Du kan i bestillingsprocessen selv bestemme en leveringsdato (kommentarfelt) og en anden leveringsadresse hvis du ønsker dette. Vælges ingen leveringsdato modtager du din pakke indenfor 1 – 5 hverdage såfremt at varen er på lager, eller andet er angivet på varen.
Levering sker med Post Danmark, GLS, UPS og Danske Fragtmænd.
Ja vi kontakter dig og oplyser en ny leveringsdato, så snart vi har den fra leverandøren.
Der kan ikke leveres i weekenden. Der leveres heller ikke på helligdage.
Du modtager track & trace oplysninger i en mail, når vi afsender varen – så kan du selv følge pakkens vej hjem til dig.
Dorchdanola.dk leverer til udlandet. Vi levere til følgende lande: Norge, Sverige, Grønland, Island og Færøerne.
Force majeure Dorchdanola.dk kan ikke holdes ansvarlig for ekstreme situationer, medmindre andet følger af ufravigelige regler.
Du kontakter os pr. e-mail [email protected] eller på 66 15 50 40 og oplyser dit ordrenummer, der står på følgesedlen. Herefter tager vi os af reklamationen.
Du kontakter os hurtigst muligt og gerne inden for 5 hverdage pr. e-mail [email protected] eller på 66 15 50 40 og oplyser dit ordrenummer, der står på følgesedlen. Herefter tager vi os af reklamationen overfor fragtselskabet.
Hos dorchdanola.dk har du flere forskellige muligheder for levering. Du vil under afslutningen på din bestilling skulle tage stilling til hvordan du ønsker din vare leveret. Vi benytter forskellige transportører på de forskellige varer for at sikre vores kunder den bedst mulige fragt. Du er som kunden altid velkomment til at spare fragten og selv afhente varen i vores håndværkerbutik på Ove Gjeddes Vej 7, 5220 Odense Sø.
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragtbeløbet er oplyst i indkøbskurven inden ordren gennemføres. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse. Pakker under 20 kg. Leveres som udgangspunkt med GLS, Post Danmark, UPS og større forsendelser leveres med Danske fragtmænd. Hvem det leveres med fremgår i mailen med track and trace.
Det afhænger af flere faktorer, men jo større mængder jo billigere fragt. Din fragtomkostning kan altid ses i indkøbskurven inden du gennemfører din bestilling.
Når du bestiller, anbefaler vi, at du siger ja til, at varen må stilles. Hvis du ikke siger ja, skal du selv afhente varen på posthuset eller fragtcentralen. Vi emballerer alle varer, så de kan holde til en regnbyge og de bliver emballeret så de ikke ser ”dyre” ud af hensyn til tyveri. Du skal være opmærksom på, at hvis du siger ja til, at varen må stilles, er det din risiko.
Forsendelse med fragtmand leveres i grundplan. Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen. Såfremt der ikke træffes nogen hjemme lægger fragtmanden besked, herefter er det købers ansvar at kontakte fragtmanden for aftale om ny udkørsel. Leveringer som efter købers ønske stilles uden kvittering er for købers egen risiko ved evt. mangler og beskadigelse opstået efter leveringen.
Har Danske fragtmænd forsøgt at aflevere en forsendelse til dig på et tidspunkt, hvor du ikke var hjemme? Har du mulighed for at bestille genudkørsel af forsendelsen på en dag, der passer dig bedre.
Bemærk!Danske Fragtmænd vil kunne opkræve en pris for genudkørsel af dine varer for denne ydelse. Husk at få en pris ved booking af genudkørsel.
Du kan i bestillingsprocessen selv bestemme en leveringsdato (kommentarfelt) og en anden leveringsadresse hvis du ønsker dette. Vælges ingen leveringsdato modtager du din pakke indenfor 1 – 5 hverdage såfremt at varen er på lager, med mindre andet er angivet på varen.
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
De priser, der er oplyst på dorchdanola.dk for levering og forsendelse, gælder for levering i hele Danmark (eksklusiv Grønland, Færøerne), dog kun til brofaste øer. Ved levering til ikke-brofaste øer bliver der pålagt et ekstra gebyr, der bliver oplyst ved din ordreafgivelse på dorchdanola.dk.
Ved levering til ikke-brofaste øer skal du påregne ekstra leveringstid, fordi varen leveres til færgelejet. Efter varen er læsset af færgen på øen, bliver den afhentet af en lokal chauffør, der leverer varen til dig.
Såfremt der er ydet rabat på købet, er det oplyst i indkøbskurven.
Moms og priser Alle priser er incl. Moms og afgifter. Priserne er dagspriser. Alle priser er i danske kroner.
Når du handler på dorchdanola.dk modtager du en ordrebekræftelse på det du køber. Du vil desuden modtage track & trace når varen afsendes og endelig modtager du en faktura på mail i PDF. Denne faktura kan benyttes i dit regnskab eller som garantibevis. Alle kontrakter indgås på dansk. I forbrugerkøb tager vi ikke kortgebyrer.
Dorchdanola.dk benytter Bambora som betalingsgateway og har indløsningsaftale med Nets – det tidligere PBS.
Dankort (0% af beløbet)
edankort (0% af beløbet)
Visa/dankort (0% af beløbet)
DK Visa (1,50% af købsbeløbet, dog min. DKK 0,70)
DK Visa Elektron (1,50% af købsbeløbet, dog min. DKK 0,70)
DK Mastercard (1,50% af købsbeløbet, dog min. DKK 0,70)
DK Maestro (1,50% af købsbeløbet, dog min. DKK 0,70)
Visa (2,95% af købsbeløbet, dog min. DKK 1,95)
Visa Elektron (2,95% af købsbeløbet, dog min. DKK 1,95)
Mastercard (2,95% af købsbeløbet, dog min. DKK 1,95)
Maestro (2,95% af købsbeløbet, dog min. DKK 1,95)
Gebyret gælder kun for firmakort, eller kort der er udstedt i et land uden for EøS.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra dorchdanola.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Ja det er muligt at betale dit køb med de mest gængse kreditkort. (Se liste)
Ja hvis du har en konto hos os, så sender vi en faktura til betaling efterfølgende.
Ifølge dansk lovgivning må vi først trække pengene på din konto, når vi sender varerne til dig. Det sker derfor samme dag vi sender varerne.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
1. Betalingsmåde: De mest gængse kreditkort. (Se liste)
2. Bankoverførsel ( Forudbetaling): Sydbank - IBAN: DK 4668450001846106 - SWIFT: SYBKDK22
Bank: Sydbank
Nr.: 6845
Kontonr.: 1846106
Foreign transfers use:
Swift: SYBKDK22
Iban no: DK 4668450001846106
CVR nr.: DK 84512028
Dorch & Danola A/S
Ove Gjeddes Vej 7
5220 Odense Sø
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Bemærk: Til Norge, Island, Færøerne & Grønland: Når du bestiller/betaler fratrækkes automatisk den danske moms (25%).
Til Sverige vil den danske moms (25%) også blive fratrukket når der er tale om salg til erhverv/firma. Idet vi sender uden dansk (25%) moms er det vigtigt at firmaets SE/(VAT) nr. angives under bestillingen.
Svenske privat kunder betaler dansk moms men ingen svensk moms.
Hvis du fortryder dit køb har du 14 dages fortrydelsesret når du handler på dorchdanola.dk.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give Dorch & Danola meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected] eller tlf.nr. 66 15 50 40. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din bestillingsbekræftelse eller her: Fortrydelsesformular til dorchdanola.dk.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for stationære maskiner, stillads og andet tungt og langgods. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.500,- DKK.
Varer undtaget fortrydelsesretten
1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
3. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
4. aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
5. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Dorch & Danola A/S
Ove Gjeddes Vej 7
5220 Odense Sø
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af bestillingsbekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores fortrydelsesformular eller vedlægge faktura.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, ufranko eller lignende.
Dorchdanola.dk modtager reklamationer på enten mail [email protected]eller ved opringning til os på 66 15 50 40.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Når du handler på dorchdanola.dk gælder købelovens regler for varekøb, og derfor har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere? Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi har brug for følgende information hvis varen skal sendes til os. Du kontakter os pr. e-mail [email protected] eller på 66 15 50 40 og oplyser dit ordrenummer, der står på følgesedlen. Vi giver dig et returnummer som pakken skal mærkes med.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, ufranko eller lignende.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Dorch & Danola A/S
Peder Skrams vej 4
5220 Odense SØ
Vi sidder altid klar til at hjælpe dig, hvis der er noget, du er utilfreds med. Hvis du er i tvivl om hvordan du får fat på os, så kan du finde vores kontaktinfo her.
Da dorchdanola.dk er e-mærket har du også mulighed for at bruge e-mærkets jurister som altid sidder klar med rådgivning og svar på de spørgsmål, du måtte have. Når du handler på e-mærkede webshops har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.
Hvis du ikke er tilfreds med vores forsøg på at finde en løsning sammen med dig, kan du indgive en klage over en vare eller en tjenesteydelse købt hos os til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan også klage online via naevneneshus.dk. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Du kan også vælge at bruge EU-Kommissionens online klageportal til at indgive en klage. Det er især relevant, hvis du bor i et andet EU-land end Danmark, men har handlet hos os. Din klage kan indgives på ec.europa.eu/odr. Husk at angive vores e-mailadresse ([email protected]) sammen med din klage.
Derudover forbeholder vi os retten til at stoppe og kreditere massebestillinger eller bestillinger fra andre værktøjsforhandlere.
Fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne hjemmeside www.dorchdanola.dk, tilhører D&D og er beskyttet af de ophavsretlige regler og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden D&D's skriftlige tilladelse.
Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os, eller som vi indsamler via hjemmesiden dorchdanola.dk. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du at Dorch & Danola A/S behandler dine oplysninger i henhold til denne personalepolitik.
Når du anvender vores tjenester, har vi brug for visse personoplysninger for at kunne gennemføre købet og/eller evt. levere tilpasset kommunikation og markedsføring til dig.
Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig, når du:
gennemfører køb eller anvender hjemmesiden dorchdanola.dk
• tilmelder dig og interagerer med personlige marketingmeddelelser (e-mail, SMS, Facebook, Instagram)
• sender en forespørgsel, laver en reklamation eller giver os feedback
• deltager i kampagner, konkurrencer eller undersøgelser.
Når du bestiller, registreres de oplysninger, du selv har afgivet når du handler hos os (modtager/afsender navn, adresse og leveringsadresse, e-mail adresse, telefon nummer, kommentarer og hvilke varer du har bestilt) og vi logger dit IP-nummer.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen eller ydelser til dig.
Ovenstående oplysningerne videregives til transportøren, der slutleverer ordren (GLS, PostNord, UPS, DSV, Danske Fragtmænd eller eventuel anden ekstern vognmand), samt garanti-registrering ved udvalgte leverandører.
Personoplysningerne registreres hos Danola & Danola A/S og opbevares i overensstemmelse med lov om behandling af personoplysninger. Oplysningerne registreres i vores database i ukrypteret form. Data mellem dorchdanola.dk og forskellige applikationer transmitteres krypteret hos vores hostingcenter. Der benyttes HTTPS (SSL).
Personoplysninger relateret til køb opbevares i op til 15 år efter købet er gennemført for at leve op til forpligtelserne i Bogføringsloven, samt afhjælpning af eventuelle reklamations- eller garantisager og med det formål at skabe en salgshistorik for pågældende og for at forebygge svindel.
Har du oprettet et login eller B2B konto til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Vi behandler dine personlige oplysninger med omhu og respekt og videregiver dem ikke til tredjeparter ud over det følgende:
Enheder internt i Dorch & Danola.
• Betroede samarbejdspartnere for at kunne levere varer og/eller services, som du har bestilt eller tilmeldt dig, og kunne holde dig orienteret om status på din ordre. Det gælder fx distributører og udvalget leverandører ved fx garanti-registrering.
• Tredjeparter som vi har samarbejde med om fx statistik, markedsføring og kundeanmeldelser. Det gælder fx Google Analytics, Addwish, SEO Bureau og Trustpilot m.v..
Dorch & Danola A/S udleverer eller sælger ikke dine personlige oplysninger fra bestillingen til tredje part, uden at der er givet aktivt samtykke hertil og dit IP-nummer bruges udelukkende for at forebygge evt. misbrug.
Dorch & Danola A/S benytter en standard webløsning / ehandelsløsning fra Magento, og denne kræver, at cookies er slået til i din browser, men vi gemmer ingen personlige oplysninger i cookies på din maskine.
Når du bruger hjemmesiden dorchdanola.dk, indsamler vi oplysninger om din adfærd på hjemmesiden. Disse oplysninger bruger vi til statistik, analyse og forbedring af hjemmesiden, for at give dig som bruger en bedre oplevelse. Oplysningerne bruges også til at vise dig tilpasset og relevant indhold på vores hjemmeside, og/eller til annoncebrug på andre hjemmesider/apps som f.eks. Facebook, Instagram, Addwish.
Tilmelder du dig personlige marketingmeddelelser på fx e-mail eller SMS, indsamler vi de oplysninger, som du selv måtte afgive ved tilmelding og/eller opdatering af din profil (typisk navn og e-mailadresse). Oplysningerne vil blive brugt i forbindelse med vores markedsføring indenfor de interesseområder, du via din tilmelding har givet samtykke til.
Du har altid mulighed for at afmelde vores nyhedsbrev eller SMS-kampagne, ved at klikke afmeld i mailen eller SMS’sen, samt ved at kontakte kundeservice, og dine oplysninger vil herefter blive slettet. Dorchdanola.dk sender ikke uopfordrede e-mails eller SMS-kampagner.
Gennem dine handlinger på hjemmesiden dorchdanola.dk og tjenester, udleder vi desuden dine præferencer og interesser. Vi indsamler også din indkøbshistorik, både online og offline. Dette bruges til tilpasning af vores kommunikation og markedsføring til dig. Læs mere om vilkår for marketingmeddelelser.
Alle medarbejdere hos dorchdanola.dk har adgang til ovenstående oplysninger.
Dataansvarlig på dorchdanola.dk er Dorch & Danola A/S.
KONTAKT OG KLAGEMULIGHED VEDR. PERSONOPLYSNINGER
Du har ret til at kontakte os og få oplyst, hvilke personlige oplysninger, vi har registreret. Såfremt de er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante kan du i henhold til reglerne i Persondataloven få oplysningerne ændret eller slettet ved at kontakte os på [email protected].
Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data, der vedrører dig. Klage skal indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.
Som registreret hos Dorch & Danola A/S, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Vi, Dorch & Danola A/S, eller tredjepart på vores vegne, kan kontakte dig med meddelelser om tilbud, produkter, arrangementer, konkurrencer og nyheder. Vi kan kontakte dig gennem de kanaler, du vælger, såsom e-mail, SMS eller brev. Vi kan også vise dig marketingmeddelelser på digitale sociale medier fx Facebook og Instagram. Meddelelser kan relatere sig til din adfærd på vores hjemmesider/webshop, fx meddelelser om ”forladt indkøbskurv”.
For at give dig den bedste personlige oplevelse og for at finde ud af, hvilke af vores produkter og tjenester, du kunne være interesseret i, vil vi oprette en profil for dig baseret på de oplysninger, vi har om dig. For at oprette denne profil, vil vi gemme og analysere de personlige oplysninger, vi har indsamlet om dig, herunder:
navn, postnummer, og e-mailadresse.
Vi gemmer også dit telefonnummer, hvis du vælger at blive kontaktet pr. SMS.
De præferencer og interesser du enten har oplyst til os gennem din profil/konto eller dem, som vi har udledt gennem dine registrerede handlinger på hjemmesiden dorchdanola.dk (hvor vi kan bruge cookies); og din indkøbshistorik, både online og offline.
Disse personlige oplysninger vil Dorch & Danola A/S analysere med henblik på at målrette og tilpasse vores markedsføring og dermed sikre, at du får den bedste personlige oplevelse.
Er du også er oprettet som kontokunde hos Dorch & Danola A/S, vil vi desuden bruge oplysningerne på din konto til at opbygge din profil.
Vi vil opbevare de profiler, vi opretter, sikkert, og vi vil ikke dele dem med andre tredjeparter end de samarbejdspartnere, vi anvender til at yde service på vores vegne. Vi vil kun kontakte dig med marketingmeddelelser via de kanaler, du har valgt, såsom e-mail, SMS eller brev. Hvis du ønsker at afmelde eller fravælge en bestemt kanal, skal du følge de trin, der er i den bestemte meddelelse eller skrive til [email protected]. For yderligere oplysninger, herunder hvordan du kan håndhæve dine rettigheder i forhold til de personlige data, vi har om dig, kan du læse vores Persondatapolitik.
På dorchdanola.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Dorchdanola.dk benytter en standard webløsning / e-handelsløsning fra Magento, og denne kræver, at cookies er slået til i din browser, men vi gemmer ingen personlige oplysninger i cookies på din maskine.
Vi anvender webstatistik til at registrere antal besøg på vores website, hvor de besøgende kommer fra, og hvilke sider de ser på www.dorchdanola.dk. Denne statistik anvender vi til at forbedre brugeroplevelsen på dorchdanola.dk, og målrette indholdet i forhold til de besøgende på siden.
Du skal være fyldt 18. år for at handle på dorchdanola.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
Det kan forekomme at manualer eller brugsanvisninger til produkterne ikke er på dansk, køber kan ikke rette krav mod Dorch & Danola A/S om at disse skal være på dansk.
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, der vil være behjælpelige med at fremskaffe en dansk manual/brugsanvisning såfremt dette er muligt.
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Når du handler hos Dorch & Danola A/S, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.
For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt Dorch & Danola A/S via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du skal at gøre, er inden for en time at registrere dig på Pricerunners hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik. Få PriceRunner Købsgaranti i dag
For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som privatperson. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige betingelser for Købsgarantien.
Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!
www.dorchdanola.dk er dataansvarlig.
Odense, den 3. december 2018.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Enwebshop.dk
Adresse
Postnr. og by
e-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
for Dorch & Danola A/S (i det følgende kaldet D&D). CVR-nr.: DK 84 51 20 28
Købers ordre og bestilling af enhver art er kun bindende for D&D, når køberen har modtaget skriftlig ordrebekræftelse. Tilbud fra D&D, som ikke angiver særlig acceptfrist bortfalder, såfremt overensstemmende accept fra køber ikke er D&D i hænde inden 30 dage fra tilbudsdatoen. Aftaler om ændringer i eller tillæg til den oprindelige aftale er ikke bindende for D&D, uden skriftlig bekræftelse fra D&D. Priser på hjemmesiden vises inklusiv og eksklusiv moms og er inklusive afgifter.
Vi leverer i hele Danmark og til udlandet levere vi til Norge, Sverige, Færøerne, Grønland & Island til en hver tid gældende fragtrate. Levering sker ab vor adresse med mindre andet er aftalt.
D&D er uden ansvar for forsinkelser, der skyldes force majeure og enhver anden omstændighed, der er udenfor D&D’s kontrol.
Ved forsinkelse skal køber reklamere senest fem arbejdsdage efter det aftalte leveringstidspunkt. I modsat fald kan køber ikke påberåbe sig forsinkelse.
D&D er uden ansvar for købers eventuelle direkte eller indirekte tabe som følge af forsinkelsen, som fx driftstab og tidstab.
Sidste rettidige betalingsdag fremgår af fakturateksten. Erlægges betaling ikke rettidigt, beregnes en rente på 2% pr. påbegyndt måned, regnet fra den på forsiden angivne forfaldsdag. Endvidere opkræves rykkergebyr.
Hvis forsinkelse med levering opstår som følge af arbejdskonflikt eller enhver anden omstændighed, som parterne ikke er herre over, såsom brand, naturkatastrofer, krig, mobilisering eller uforudsete militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelse med leverancer fra underleverandører, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder, forlænges leveringstiden i det omfang, hvori det efter omstændighederne skønnes rimeligt. Såfremt leveringstiden kan påregnes at ville vedvare længere end fire uger, er D&D såvel som køberen berettiget til at annullere aftalen, uden at dette skal anses for misligholdelse. Hvis D&D ikke leverer inden for leveringstiden eller inden for en, med hjemmel i ovennævnte bestemmelse om forlænget leveringstid, rimelig tid er køberen berettiget til, ved skriftlig meddelelse til D&D, at kræve levering samt fastsætte en endelig rimelig frist herfor, og derved angive at køberen agter at hæve handelen, såfremt levering ikke sker inden for denne frist. Såfremt levering ikke er sket inden for den fastsatte frist, er køberen berettiget til ved skriftlig meddelelse til D&D at hæve aftalen.
Reklamation vedrørende mangler skal foretages skriftligt og straks, manglen måtte være konstateret. Undlader køberen dette, mister han retten til afhjælpning eller ombytning. Vedrørende reklamation henvises i øvrigt til punkt 7. Hvis D&D ikke afhjælper eller ombytter mangelfulde leverancer inden rimelig tid efter, at køberen skriftligt og rettidigt har reklameret, har køberen ret til ved skriftlig meddelelse til sælgeren at hæve aftalen, for så vidt angår den mangelfulde del af leverancen. Køber kan ikke vælge at fastholde købet og fordre forholdsmæssigt afslag eller erstatning på denne baggrund. D&D har intet ansvar for mangler eller forringet udbytte af mangelfuld leverance udover ovennævnte. D&D er således ikke erstatningspligtig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab.
D&D er kun ansvarlig for personskade, hvis det bevises, at skaden skyldes fejl eller forsømmelser begået af D&D eller andre, som firmaet har ansvaret for. D&D er ikke ansvarlig for skade på fast ejendom eller løsøre. D&D er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andre indirekte tab. I den udstrækning, D&D måtte blive pålagt produktansvar overfor tredjemand, er køberen forpligtet til at holde D&D skadesløs i samme omfang, som D&D’s ansvar er begrænset efter ovenstående bestemmelser vedrørende produktansvar. Hvis tredjemand fremsætter krav mod en af parterne om erstatningsansvar i henhold til dette punkt, skal denne part straks underrette den anden herom. Køber er pligtig til at lade sig sagsøge ved samme domstol, som behandler erstatningskrav imod D&D i anledning af skade, som påstås forvoldt af en fejl ved en af D&D’s leverancer.
Det påhviler køberen, senest ved leveringen, at foretage en grundig undersøgelse af, at ydelsen stemmer overens med det kontraktmæssige aftalte. Køberen er forpligtet til omgående at reklamere over mangler, der måtte være konstateret ved en sådan undersøgelse, og køberen kan ikke senere påberåbe sig mangler, der kunne være konstateret ved den foreskrevne undersøgelse. Reklamationer i anledning af mangler og forsinkelse skal fremsættes skriftligt og straks ved konstateringen af misligholdelsen. Ved reklamation over mangler skal reklamationen indeholde en redegørelse for manglens beskaffenhed. Ved en sådan reklamation har D&D ret til at kontrollere skader på skadestedet og til at foretage undersøgelser af mangelfulde dele, før D&D tager stilling til, om manglerne omfattes af den i punkt 6 ovenfor fastsatte pligt for D&D. Undlader køberen at opfylde de i nærværende bestemmelser fastsatte regler, afskæres han for enhver misligholdelsesbeføjelse, det være sig i anledning af forsinkelse, mangler eller andet.
I tilfælde af fejl og mangler, som er opstået i forbindelse med transporten og som umiddelbart kan konstateres ved levering, er køber forpligtet til at underrette den pågældende transportør samt at sikre sig, at chaufføren på fragtsedlen noterer og kvittere for synlige fejl og mangler.
Tvistigheder i anledning af aftalen og til denne føjede bestemmelser skal afgøres efter dansk rets regler og med byretten i Odense som værneting.
D&D forbeholder sig, med de begrænsninger der følger af ufravigelige retsregler, ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen med tillæg af eventuelle omkostninger og renter er betalt. Ved omdannelse eller bearbejdning af det solgte opretholdes ejendomsforholdet, således at det omfatter den omdannede eller bearbejdede genstand i et omfang svarende til den værdi, det solgte repræsenterede ved salget.
Enhver tvistighed mellem parterne afgøres ved de ordinære domstole og ved anvendelse af dansk ret.
Varer modtages kun retur efter forudgående aftale i hvert enkelt tilfælde og der oprettes et returnummer, som skal påføres pakken, og kun såfremt varerne er kurante og i ubrudt, ubeskadiget og original emballage. I modsat fald kan varen afvises. Ved aftalt returnering tilbagesendes varen altid franko og altid vedlagt kopi af følgeseddel eller faktura. Ved returnering beregnes et omkostningsfradrag, som fradrages krediteringen. Efter 3 måneder vil kreditering ikke finde sted. Varer solgt i an brudt emballage eller opskåret på metermål samt varer hjemtaget specielt eller fremstillet efter opgave tages ikke retur.
Bemærk!Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, ufranko eller lignende. Varer, der sendes retur uden forudgående aftale med Dorch & Danola A/S, afvises ved modtagelsen.
De i vore prislister, brochure, tegninger og o.l. angivne produktinformationer m.v. må betragtes som tilnærmelsesvise og uden forbindelse. D&D forbeholder sig ret til uden forudgående meddelelse til køber at foretage ændringer i vore produkter m.v., som vi måtte finde nødvendige. Foretagne ændringer og heraf foranlediget hævning af købet, berettiger ikke køber til nogen form for skadeserstatning.
12. Varens anvendelseI forbindelse med salg af produkter er køberen, via datablade eller på anden måde gjort bekendt med produktets rette brug og egenskaber i et omfang, der giver køberen mulighed for at vurdere produktets anvendelighed.
Udleverede datablade vil ikke automatisk blive erstattet af nye versioner.
Før brug må køber selv afgøre, om produktet er egnet til den påtænkte opgave, og køber bærer selv enhver risiko og ethvert ansvar ved brugen af produktet.
Det påhviler køberen i tilfælde af videresalg at videregive de modtagne oplysninger.
Skal varer indgå i produkter, hvor der stilles særlige krav til dem, er kunden pligtig til at oplyse om disse krav. I modsat fald er D&D ikke ansvarlig for overholdelsen.
Dersom varer, der ifølge aftale eller kontrakt skal leveres til bestemt tid ikke rettidig aftages af køber, kan D&D efter eget valg enten oplægge varerne for købers regning og risiko eller efter forudgående meddelelse til køber bortsælge varerne for købers regning og risiko. Køber er ved forfaldstid forpligtet til at erlægge den stipulerede betaling, dog i tilfælde af bortsalg med fradrag af indvundet salgsprovenu.
Forretningsbetingelser for erhvervsdrivende gælder for alle tilbud, salg og leverancer med mindre andet skriftligt er aftalt.
Der tages forbehold for fejl og ændringer i oplysninger i brochurer og øvrigt salgsmateriale. Eventuelle fejl og ændringer kan ikke gøres gældende over for Dorch & Danola A/S. Det kan forekomme at manualer eller brugsanvisninger til produkterne ikke er på dansk, køber kan ikke rette krav mod Dorch & Danola A/S om at disse skal være på dansk. Der tages forbehold for trykfejl samt ændringer i produkternes specifikationer.
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, der vil være behjælpelige med at fremskaffe en dansk manual/brugsanvisning såfremt dette er muligt.
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Webstatistik
Vi anvender webstatistik til at registrere antal besøg på vores website, hvor de besøgende kommer fra, og hvilke sider de ser på www.dorchdanola.dk. Denne statistik anvender vi til at forbedre brugeroplevelsen på dorchdanola.dk, og målrette indholdet i forhold til de besøgende på siden.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11-06-2024